گردشگري گردشگري .

گردشگري

روستاي زيباي عليصدر استان همدان

استان همدان و روستاي ديدني آن

عليصدر-روستاي استان همدان

اين روستا در 14 كيلومتري شهر گل تپه شهرستان كبودرآهنگ در يك منطقه كوهپايه اي واقع شده است و آب و هواي معتدل كوهستاني دارد.

مردم عليصدر به زبان آذري سخن مي گويند و پيرو مذهب جعفري هستند. اقتصاد عليصدر بر اساس كشاورزي و گردشگري شكل گرفته است. قدمت اين روستا به اوايل دوره صفوي مي رسد.

يافت قديمي روستا با كوچه هاي پيچ در پيچ، جريان نهر هاي فراوان، چشم انداز كوهپايه اي، باغات ميوه و معماري سنتي جذاب و ديدني است.

روستاي عليصدر و ديگر اسامي آن

غار عليصدر در جنوب روستا و در كوه هاي موسوم به سوباشي واقع شده و يكي از زيباترين پديده هاي طبيعي جهان به شمار مي رود. دو غار ديگر به اسامي سوباشي و سراب در فاصله 7 و 11 كيلومتري با غار عليصدر وجود دارد. از مجموع رشته آب هاي درون غار، درياچه بزرگي به وجود آمده كه سطح تمام غار، درياچه بزرگي به وجود آمده كه سطح تمام غار را در برگرفته و به قدري زلال و شفاف است كه تا عمق 5 متري كف بستر آب با جزئي ترين نور به خوب ديده مي شود.

به طور كلي منظره داخل غار بسيار بديع و هواي آن نيز بسيار سبك است و حالت سكون دارد، چنانكه اگر شمعي در آن روشن كنند، هيچگونه حركتي در شعله آن ديده نمي شود. هر ساله، هزاران گردشگر از اين غار نادر بازديد مي كنند.

مراسم روستاي عليصدر

زيارتگاه زيد و مسجد قديمي روستا نيز جالب توجه مي باشند.

مراسم بيدار باش در ماه رمضان و هديه تخم مرغ نقاشي شده در نوروز از رسوم سنتي اين روستاست. از بازي هاي محلي اين روستا مي توان به هفت سنگ، چيلينگ آغاج و قائيش قائيش اشاره كرد. انواع سفال، سراميك، تابلو فرش هاي تزئيني، قالي، گليم، پشتي، جوراب و شال گردن در اين روستا عرضه مي شود.

گردشگران علاوه بر صنايع دستي، انواع لبنيات مرغوب را نيز به عنوان سوغات عليصدر خريداري مي كنند. از غذاهاي محلي اين روستا مي توان به انواع آش، آبگوشت، كباب، حليم، كوفته و نان روغني محلي اشاره كرد.

مهمانسراي جهانگردي عليصدر نيز در اين روستا قرار دارد.


از اينكه با تورآگهي همراه هستيد سپاسگذاريم.

الف) مطالعه مطالب گردشگري بيشتر:

ب) پيشنهادهاي مسافرتي تورآگهي:

  • برترين پيشنهادهاي تور كيش  همه آژانس هاي ايران 
  • برترين پيشنهادهاي تورشمال  همه آژانس هاي ايران
  • برترين پيشنهادهاي تور مشهد  همه آژانس هاي ايران 

برچسب: استان همدان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۳۱:۱۱ توسط:وحيد عاملي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :