گردشگري گردشگري .

گردشگري

روستاهاي بكر استان مركزي را بشناسيم

روستاهاي بكر استان مركزي


خورهه-روستاي استان مركزي


روستاي خورهه از سكونتگاه هاي دشتي است و در شمال شرقي شهر محلات واقع شده است. مردم خورهه به زبان فارسي سخن مي گويند و پيرو مذهب جعفري هستند. اقتصاد خورهه بر زراعت و دامداري استوار است. چشم انداز هاي دشتي، تنوع گونه هاي جانوري و گياهي، غار شاه بلبل، غار تاريخي سوراخ گاو و چشمه وزوان از جاذبه هاي طبيعي خورهه است.
معبد سلوكي و ستون هاي بلند آن تنها اثر باقيمانده از دوران سلوكي و آثار قرن چهارم و يا سوم  قبل از ميلاد. سنگ نبشته تاريخي خورهه، احتمالا از آثار  دوره سلجوقي است و در زيارتگاه خورهه، سه تن از فرزندان حضرت امام موسي كاظم (ع) آرميده اند اين بنا هفت ايوان با سقف هاي تير پوش دارد.


عروسي هاي سنتي و مراسم مذهبي اهواهو در روستا رواج دارد. سرنا، دهل و دف در عروسي ها نواخته مي شود. قالي و قاليچه، جوراب پشمي و كرباس از صنايع دستي آن است از انواع شاته، فطير، شيري و آش هاي جو، بي بي سه شنبه، دوغ، ترخينه شير و آبگوشت، كالجوش، اشكنه، خورشت كرفس، كنگر و باميه از غذاهاي رايج اين روستاست. سوغات خورهه شامل قالي بافي، قاليچه، خشكبار، انگور و انواع لبنيات است.

دودهك- روستاي استان مركزي

روستاي دودهك در 17 كيلومتري شمال غربي دليجان در يك منطقه كوهپايه اي واقع شده و آب و هواي معتدل خشك دارد. مردم اين روستا به زبان فارسي سخن مي گويند و پسرو مذهب جعفري هستند. رودخانه دودهك از كنار روستا عبور مي كند و اقتصاد آن بر اساس كشاورزي و صنايع دستي قالي بافي شكل گرفته است.

اين روستا دو اثر تاريخي جالب توجه به نام هاي پل و كاروانسراي شاه عباسي را در خود جاي داده است. اين دو اثر از نظر معماري و قدمت در شمار آثار تاريخي ديدني ايران و استان مركزي به شمار مي آيند.

كاروانسرا دودهك، با چهار دهانه ناهمگون بنا شده است.

اين پل در سال 1365 آسيب جدي ديد و به علت ريزش، عبور و مرور از روي آن امكانپذير نيست و نيازمند مرمت مي باشد. روستاي دودهك از روستاي مسير جاده ابريشم مي باشد و واجد ارزش هاي تاريخي و گردشگري است. برگزاري مراسم و آئين هاي مربوط به جشن هاي محلي، اعياد مذهبي، عروسي و سوگواري عمومي رواج دارد.

 

آوه-روستاي استان مركزي

روستاي آوه در 25 كيلومتري جنوب ساوه قرار دارد و آب و هواي آن گرم و خشك است. روستاي آوه در دشت استقرار يافته و بافت مسكوني متراكمي دارد. پوشش گياهي سرسبز و اقليم قشلاقي روستا باعث جذب گردشگران به ويژه در بهار و پاييز مي شود.

در كتاب مرآت البلدان، ساخت شهر تاريخي آوه به اردشير بابكان نسبت داده شده است. تپه باستاني، آب انبار قديمي، كاروانسراي صفوي و زيارتگاه عبدالله نشانگر قدمت تاريخي اين روستاست.

مردم روستاي آوه به زبان تركي سخن مي گويند. مسلمان و پيرو مذهب جعفري هستند. درآمد بيشتر مردم روستا از فعاليت هاي زراعي، باغداري،  دامداري و ساير فعاليت هاي خدماتي و توليدي تامين مي شود.

كاروانسرا شاه عباسي از آثار دوره صفوي است و به شكل چهار ايواني و قرينه سازي كامل ساخته شده است. در پشت اتاق هاي كاروانسرا اصطبل قرار دارد. اين كاروانسرا در حدود 2800 متر زيربنا دارد. ديوار هاي داخلي و خارجي آن خشتي و آجري و طاق هاي هلالي و سقف هاي گنبدي شكل دارد.

آب انبار بلور در مقابل دروازه ورودي كاروانسرا قرار دارد و احتمالا بناي آن نيز به دوره صفوي مربوط است. بقعه عبداله، ساختمان ساده اي دارد و از آثار دوره سلجوقي است.

تپه باستاني آوه كه نزديك به 30 متر ارتفاع دارد، احتمالا از بقاياي برج يا ساختماني مرتفع است. در دامنه اين تپه، خشت و آجرهاي فراواني به چشم مي خورد. اين تپه يكي از برج هاي ديده باني است كه سلطان محمد سلجوقي در چهار جانب جلگه آوه ساخته بود.

موسيقي محلي عاشيقي در مراسم عروسي و جشن ها رواج دارد. جكور (چگور) و كمانچه سازهاي مورد علاقه مردم روستاست.

قالي، قاليچه و جوراب پشمي از صنايع دستي و دستبافته هاي مهور زنان و دختران اين روستا است. غذاهاي محلي اين روستا شامل: انواع خورشت ها مانند: قيمه، قورمه سبزي و انواع نان هاي فطير، گرده و لواش مي باشد. انواع بافتني ها، مصنوعات دستي و ميوه هاي تر و خشك از عمده ترين سوغات اين روستاست.


از اينكه با تورآگهي همراه هستيد سپاسگذاريم.

الف) مطالعه مطالب گردشگري بيشتر:

ب) پيشنهادهاي مسافرتي تورآگهي:

  • برترين پيشنهادهاي تور كيش  همه آژانس هاي ايران 
  • برترين پيشنهادهاي تورشمال  همه آژانس هاي ايران
  • برترين پيشنهادهاي تور مشهد  همه آژانس هاي ايران 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۲۹:۵۱ توسط:وحيد عاملي موضوع:

جاذبه هاي گردشگري بهشهر

جاذبه هاي گردشگري بهشهر 

بهشهر

باغ و عمارت چهل ستون بهشهر(مركز شهر)، پارك ملت بهشهر(مركز شهر)، غار باستاني هوتو و كمربند بهشهر(روستاي تروجن شهيد آباد 2 كيلومتري)، آبشار سنگ نو بهشهر(3 كيلومتري)، تالاب ميانكاله (12 كيلومتري)، ساحل آرام گلوگاه (20 كيلومتري)، زاغمرز (35 كيلومتري)، چشمه گلوگاه توسكا بهشهر(43 كيلومتري)، چشمه عمارت (داخل شهر)، بناي شهرداري داخل پارك ملت (مركز شهر)، ساختمان كانون فرهنگي تربيتي (مركز شهر خيابان شهيد هاشمي نژاد)، سيكاپل بهشهر(بخش شرقي شهر، منطقه قنبر آباد)، بقعه امير سيد كمال الدين (روستاي كوهستان)، قلعه شاه نشين آسياب سر)، گوهر تپه (شمال غرب روستاي آسياب سر)، عمارت سياسي بهشهر(روستاي گرجي محله)، بزپل (جنوب شرقي شهرستان بهشهر بخش مركزي قنبر آباد)، آتشكده كوهسان (شمال غرب روستاي آسياب سر)، مجموعه بناهاي افغان نژاد (بخش قره طفان – روستاي قره تپه)، حسينيه فرحي بهشهر (مركز رستم كلا)، حسينيه شيخ علي زان (جنوب رستم كلا)، خانه شهرياري 1 (بهشهر بخش يانه سر دهستان شهدا يانه سر)، خانه شهرياري 2 (بخش يانه سر دهستان شهدا يانه سر)، گورستان سفيد چاه (بخش يانه سر، دهستان شهدا يانه سر)، امام زاده عبدالله سار بهشهر، امام زاده احمد معروف  به بلند امام، بقعه امير كمال الدين و امير جمال الدين، حسينيه هاي فرحي و شيخي عليزاده، تپه باستاني گرد كوه بهشهر، باغشاه بهشهر، چشمه عمارت بهشهر، استخر عباس آباد، كاخ صفي آباد، مجموعه باغ صفوي و ساختمان شهرداري.


مطالب پيشنهادي تورآگهي:

تورهاي پيشنهادي تورآگهي:


برچسب: جاذبه هاي گردشگري بهشهر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۲۵:۴۴ توسط:وحيد عاملي موضوع:

روستاي زيباي عليصدر استان همدان

استان همدان و روستاي ديدني آن

عليصدر-روستاي استان همدان

اين روستا در 14 كيلومتري شهر گل تپه شهرستان كبودرآهنگ در يك منطقه كوهپايه اي واقع شده است و آب و هواي معتدل كوهستاني دارد.

مردم عليصدر به زبان آذري سخن مي گويند و پيرو مذهب جعفري هستند. اقتصاد عليصدر بر اساس كشاورزي و گردشگري شكل گرفته است. قدمت اين روستا به اوايل دوره صفوي مي رسد.

يافت قديمي روستا با كوچه هاي پيچ در پيچ، جريان نهر هاي فراوان، چشم انداز كوهپايه اي، باغات ميوه و معماري سنتي جذاب و ديدني است.

روستاي عليصدر و ديگر اسامي آن

غار عليصدر در جنوب روستا و در كوه هاي موسوم به سوباشي واقع شده و يكي از زيباترين پديده هاي طبيعي جهان به شمار مي رود. دو غار ديگر به اسامي سوباشي و سراب در فاصله 7 و 11 كيلومتري با غار عليصدر وجود دارد. از مجموع رشته آب هاي درون غار، درياچه بزرگي به وجود آمده كه سطح تمام غار، درياچه بزرگي به وجود آمده كه سطح تمام غار را در برگرفته و به قدري زلال و شفاف است كه تا عمق 5 متري كف بستر آب با جزئي ترين نور به خوب ديده مي شود.

به طور كلي منظره داخل غار بسيار بديع و هواي آن نيز بسيار سبك است و حالت سكون دارد، چنانكه اگر شمعي در آن روشن كنند، هيچگونه حركتي در شعله آن ديده نمي شود. هر ساله، هزاران گردشگر از اين غار نادر بازديد مي كنند.

مراسم روستاي عليصدر

زيارتگاه زيد و مسجد قديمي روستا نيز جالب توجه مي باشند.

مراسم بيدار باش در ماه رمضان و هديه تخم مرغ نقاشي شده در نوروز از رسوم سنتي اين روستاست. از بازي هاي محلي اين روستا مي توان به هفت سنگ، چيلينگ آغاج و قائيش قائيش اشاره كرد. انواع سفال، سراميك، تابلو فرش هاي تزئيني، قالي، گليم، پشتي، جوراب و شال گردن در اين روستا عرضه مي شود.

گردشگران علاوه بر صنايع دستي، انواع لبنيات مرغوب را نيز به عنوان سوغات عليصدر خريداري مي كنند. از غذاهاي محلي اين روستا مي توان به انواع آش، آبگوشت، كباب، حليم، كوفته و نان روغني محلي اشاره كرد.

مهمانسراي جهانگردي عليصدر نيز در اين روستا قرار دارد.


از اينكه با تورآگهي همراه هستيد سپاسگذاريم.

الف) مطالعه مطالب گردشگري بيشتر:

ب) پيشنهادهاي مسافرتي تورآگهي:

  • برترين پيشنهادهاي تور كيش  همه آژانس هاي ايران 
  • برترين پيشنهادهاي تورشمال  همه آژانس هاي ايران
  • برترين پيشنهادهاي تور مشهد  همه آژانس هاي ايران 

برچسب: استان همدان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۳۱:۱۱ توسط:وحيد عاملي موضوع:

جاذبه هاي گردشگري شمال ايران-جاده فيروزكوه-فصل دوم

جاده فيروزكوه (تهران – قائم شهر) ازجاذبه هاي شمال ايران- فصل دوم

 

اين مقاله ادامه مطلب قبل مي باشد كه در خصوصي جاذبه گردشگري شمال ايران بيان شد.

ادامه-

براي رسيدن به تنگه واشي در جاده تهران به فيروزكوه، حدود 5 كيلومتر نرسيده به فيروزكوه جاده اي به طرف تنگه واشي كشيده شده است. كه دو شعبه مي شود و مسير سمت راست كه سرازير است به طرف تنگه واشي مي رود و حدود 13 كيلومتر است. اين جاده از جليزجند مي گذرد كوچه باريك و با شيب زياد و ناهموار اين روستا باعث كندي عبور و مرور وسائط نقليه مي شود كه در روزهاي پايان هفته با ترافيك سنگيني روبرو مي شود و جوانان روستاي جليزجند از ماشين هاي عبوري عوارض عبور مي گيرند به اين اميد كه تسهيلاتي را براي عبور گردشگران ايجاد گردد. پس از عبور از روستاي جليزجند به منطقه سرسبز ساواشي مي رسيم كه ماشين ها پارك كرده اند و به علت كمبود پاركينگ از زمين هاي اطراف به عنوان جاي پارك ماشين ها استفاده مي شود.

جاذبه گردشگري شمال ايران

در مسير تنگه واشي رودخانه اي جريان دارد كه مقدار و سرعت آب آن در فصول مختلف سال متغير است. براي عبور از تنگه بايد كفش مناسب به همراه داشت. ميزان فروش دمپائي دست فروشان تنگه واشي بالاست ولي بيشتر اوقات كه سرعت آب زياد است امكان نگهداري و استاده از دمپائي مقدور نمي باشد. مسير نا هموار و پر آب تنگه واشي براي گردشگران مشكلاتي را ايجاد مي كند. به طوري كه همه توجه افراد صرف راه رفتن مي شود. افرادي كه نمي توانند به علت سردي آب و عمق برخي نقاط آن پياده از تنگه عبور كنند از اسب و الاغ كرايه اي استفاده مي كنند. ناهمواري سطح تنگه واشي به حدي است كه چهارپايان به سختي از آن عبور مي كنند كتيبه نقش برجسته فتحعلي شاه در اواسط مسير تنگه بر سنگ كوه حجاري شده است به طوري كه از گزند باد و باران مصون است ولي از آسيب انسان ها در امان نمانده است و دست نوشته هاي يادگاري روي آن ديده مي شود. با توجه به اين كه تنگه واشي به يك قطب توريستي تبديل شده است برداشتن ناهمواري هاي ناهنجار كف تنگه واشي به منظور عبور انسان و دام امري ضروري به نظر مي رسد. عبور از تنگه 15 تا 20 دقيقه طول مي كشد پس از گذشتن از تنگه به فضاي باز و سر سبزي مي رسيم كه رودخانه تنگه واشي از آن مي گذرد. گردشگران در حاشيه رودخانه حدود نيم ساعت پيش مي روند تا به منطقه كوهستاني ديگري مي رسند. دوباره براي عبور ار منطقه كوهستاني لازم است به مدت 15 دقيقه پياده روي در آب رودخانه را ادامه دهند تا به آبشار زيباي رودخانه برسند.

جاذبه گردشگري شمال ايران

تنگه واشي مانند بسياري از نقاط توريستي سرزمين ايران امكانات خوبي را براي تفريح مردم فراهم مي كند. ولي بي توجهي به حفظ محيط زيست باعث گرديده تا حجم انبوهي از زباله ها در هر سوئي مشاهده شود و امكانات كمي و كيفي پذيرايي از گردشگران در حد مناسبي وجود نداشته باشد زمان رفت و برگشت پياده روي در مسير تنگه واشي حدود 5/2 ساعت طول مي كشد و به آن سوي تنگه «سا» مي گويند. كه به معني علف است.


تورآگهي شما را به ديدن جاذبه هاي تاريخي، مذهبي، و طبيعي مسير شمال دعوت مي كند. با ما همراه باشيد.


سرچمن-جاذبه گردشگري شمال ايران

در 150 كيلومتري شرق تهران در جاده فيروزكوه در منطقه اي زيبا و سرسبز و با آب هاي خنك مكاني وجود دارد كه سر چمن نام دارد با جاده اصلي تهران شمال حدود 2 كيلومتر است كه به دليل آب خنك و گواراي آن مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. 

پل ورسك-جاذبه گردشگري شمال ايران

پل ورسك از شاهكارهاي معماري جهان به شمار مي رود اين پل يكي از مهمترين رويدادهاي فني و مهندسي راه آهن كشور بوده كه با همكاري مهندسان آلماني و اتريشي انجام شده است طراح پل ورسك يك معمار اتريشي به نام والتر اينگر بود. به فرمان رضاشاه مهندس سازنده پل به همراه همسر و فرزندانش در هنگام عبور نخستين قطار از روي اين پل در زير آن قرار گرفتند تا به ايم ترتيب اطمينان سازه ساخته شده ثابت شود. آرامگاه والتر اينگر در نزديكي پل ورسك قرار دارد. در آبادي ورسك در جاده فيروزكوه كيلومتر 95 قائم شهر به تهران به طول 2/73 متر ساخته شده است و داراي 66 متر دهانه قوسي و 110 متر ارتفاع از ته دره مي باشد و از فاصله اي دور با شكوه خاصي قابل مشاهده است. اين پل راه آهن سراسري تهران شمال را به هم وصل مي كند. پل ورسك در سال 1310 شمسي ساخته شد و در زمان جنگ جهاني دوم در سال 1320 كه نيروهاي متفقين وار د ايران شدند يكي از دلايل پيروزي خود را در اين جنگ وجود راه آهن سراسري ايران عنوان كردند و پل ورسك به پل پيروزي لقب گرفت. مسير دسترسي به آن با صعود از ارتفاعات شرق ورسك و در صورت كسب مجوز از مقامات ذيصلاح مقدور است. در ساختمان اين پل بيشتر از فلز كار شده است.

جاذبه هاي گردشگري شمال ايران

پل ورسك علاوه بر اهميت در صنعت حمل و نقل از جاذبه هاي سياحتي كشور است.

سه خط طلا-جاذبه گردشگري شمال ايران

به منظور كم كردن شيب و افزايش ضريب قدرت لكوموتيوها، راه آهن به وسيله احداث پل ها و تونل هاي متعددي به صورت مارپيچ دور كوه پيچانده اند و اين منظره به سه خط طلا معروف است. در ادامه مسير به طرف تهران جاده سوادكوه از تونل ورسك عبور كرده و تقريبا در فاصله 2 الي 3 كيلومتر بعد از تونل در جنوب شرقي جاده و در ارتفاعات مشرف بر مسير پل ها، تونل ها، راه اهن به شكل زيبا و با شكوه در ارتفاع مختلف به موازات هم ديده مي شود.


تورآگهي مجري ارائه دهنده آگهي هاي تورهاي داخلي و تورهاي خارجي از همه شهرهاي مي باشد. با ما همراه باشيد. 


قلعه كنگ لو-جاذبه گردشگري شمال ايران

اين قلعه در كيلومتر 20 شهر پل سفيد در جاده سوادكوه به طرف ورسك در محور ارتباطي تهران به قائم شهر قرار دارد. قلعه كنگ لو بر سر كوهي منفرد دو سنگي بر لب آب آريم تنگه خود نمايي مي كند و اختلاف ارتفاع آن با راه آهن دوآب 1185 متر است. در حال حاضر بقاياي آن شامل نماي بيروني آن و دو بازوي عظيم به شكل دو بازوي از هم گشاده مي باشد.

نوع معماري آن به گونه اي است كه مانع ورود مهاجمين و غريبه ها به داخل مي شود. در قسمت مياني و دو طرف بازو برج هايي ديده باني ساخته بودند. فضاي داخل قلعه دايره شكل و دو طبقه ساخته شده است. پلان و شكل اين اثر در ميان قلعه هاي ايران منحصر به فرد است برج هاي كناري براي استحكام بيشتر تو پر ساخته شده است و هر دو آن ها به يك برج مدور بزرگ منتهي مي شوند تا به استواري بازوها بيفزايند.

جاذبه گردشگري شمال ايران

برج زبرگ ارك اصلي قلعه اي بوده كه در پايين، ورودي كوچكي داشت. اين قلعه در هنگام هجوم دشمن داراي كاربردهاي سپر مانند بوده است. قدمت آن احتمالا به اوايل دوران اسلامي مي رسد ولي به دليل عدم وجود مكتوبات تاريخي تاريخ آن دقيقا مشخص نگرديده است. مسير دسترسي به اين بنا پس از طي مسافت 20 كيلومتر از شهر پل سفيد در جاده سوادكوه به طرف ورسك در محور ارتباطي تهران، قائم شهر در دوآب از جاده  اصلي به طرف شرق منشعب مي شود كه به جاده خطير كوه معروف است. پس از طي مسافت 7 كيلومتر جاده اسفالت، در يك تنگه به رودخانه آريم وصل مي شود كه در كنار معدن فلورين در دوراهي جاسم به طرف شمال به صورت خاكي به وسيله يك پل از جاده خطير كوه جدا شده و در مسير كوهستاني به طرف روستاي كنگ لو ادامه مي يابد.

كشف شواهد جديدي از قلعه كنگ لو نشان مي دهد كه احتمالا اين بناي ساساني قلعه نبوده و نيايشگاه بوده است. سامان سورتيجي عضو هيئت علمي پژوهشگاه باستان شناسي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران و سرپرست هسئت گمانه زني قلعه در اين باره مي گويد قسمت هايي از آئين مهر (ميترا) در اين قلعه يافت شده است. نيايشگاه هاي مهري معمولا در داخل غارها يا فضاهاي گودتري كه پشت به سطح اطراف هستند احداث مي شدند در اين فضاها روزنه اي به رف آفتاب باز مي شد. سازه كنگ لو زير بنايي حدود 50 متر مربع دارد كه در سه طبقه ساخته شده و اكنون سقف آن فرو ريخته است.

جاذبه گردشگري شمال ايران


مسير هيجان انگيز شمال ايران با جاذبه هاي گردشگري فراوانش كه هر ساله ميزبان ميليون ها گردشگر داخلي و خارجي مي باشد، داراي جاذبه هاي گردشگري زيادي مي باشد كه بسيار از آنها كماكان بكر و دست نخورده مانده اند. ما به شما در مجله گردشگري تورآگهي كمك مي كنيم كه با شناخت اين نقاط زيبا سفري دل انگيز تر براي خود و آنانكه دوستشان داريد، رقم بزنيد.

اگر قصد سفر به شمال ايران رو داريد مي توانيد به پيشنهاد هاي تورهاي شمال در بخش تورهاي داخلي  سامانه تورآگهي سري بزنيد.  


برچسب: جاذبه گردشگري شمال ايران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۵۵:۱۸ توسط:وحيد عاملي موضوع:

جاذبه هاي گردشگري شمال ايران-جاده فيروزكوه-فصل دوم

جاده فيروزكوه (تهران – قائم شهر) ازجاذبه هاي شمال ايران- فصل دوم

 

اين مقاله ادامه مطلب قبل مي باشد كه در خصوصي جاذبه گردشگري شمال ايران بيان شد.

ادامه-

براي رسيدن به تنگه واشي در جاده تهران به فيروزكوه، حدود 5 كيلومتر نرسيده به فيروزكوه جاده اي به طرف تنگه واشي كشيده شده است. كه دو شعبه مي شود و مسير سمت راست كه سرازير است به طرف تنگه واشي مي رود و حدود 13 كيلومتر است. اين جاده از جليزجند مي گذرد كوچه باريك و با شيب زياد و ناهموار اين روستا باعث كندي عبور و مرور وسائط نقليه مي شود كه در روزهاي پايان هفته با ترافيك سنگيني روبرو مي شود و جوانان روستاي جليزجند از ماشين هاي عبوري عوارض عبور مي گيرند به اين اميد كه تسهيلاتي را براي عبور گردشگران ايجاد گردد. پس از عبور از روستاي جليزجند به منطقه سرسبز ساواشي مي رسيم كه ماشين ها پارك كرده اند و به علت كمبود پاركينگ از زمين هاي اطراف به عنوان جاي پارك ماشين ها استفاده مي شود.

جاذبه گردشگري شمال ايران

در مسير تنگه واشي رودخانه اي جريان دارد كه مقدار و سرعت آب آن در فصول مختلف سال متغير است. براي عبور از تنگه بايد كفش مناسب به همراه داشت. ميزان فروش دمپائي دست فروشان تنگه واشي بالاست ولي بيشتر اوقات كه سرعت آب زياد است امكان نگهداري و استاده از دمپائي مقدور نمي باشد. مسير نا هموار و پر آب تنگه واشي براي گردشگران مشكلاتي را ايجاد مي كند. به طوري كه همه توجه افراد صرف راه رفتن مي شود. افرادي كه نمي توانند به علت سردي آب و عمق برخي نقاط آن پياده از تنگه عبور كنند از اسب و الاغ كرايه اي استفاده مي كنند. ناهمواري سطح تنگه واشي به حدي است كه چهارپايان به سختي از آن عبور مي كنند كتيبه نقش برجسته فتحعلي شاه در اواسط مسير تنگه بر سنگ كوه حجاري شده است به طوري كه از گزند باد و باران مصون است ولي از آسيب انسان ها در امان نمانده است و دست نوشته هاي يادگاري روي آن ديده مي شود. با توجه به اين كه تنگه واشي به يك قطب توريستي تبديل شده است برداشتن ناهمواري هاي ناهنجار كف تنگه واشي به منظور عبور انسان و دام امري ضروري به نظر مي رسد. عبور از تنگه 15 تا 20 دقيقه طول مي كشد پس از گذشتن از تنگه به فضاي باز و سر سبزي مي رسيم كه رودخانه تنگه واشي از آن مي گذرد. گردشگران در حاشيه رودخانه حدود نيم ساعت پيش مي روند تا به منطقه كوهستاني ديگري مي رسند. دوباره براي عبور ار منطقه كوهستاني لازم است به مدت 15 دقيقه پياده روي در آب رودخانه را ادامه دهند تا به آبشار زيباي رودخانه برسند.

جاذبه گردشگري شمال ايران

تنگه واشي مانند بسياري از نقاط توريستي سرزمين ايران امكانات خوبي را براي تفريح مردم فراهم مي كند. ولي بي توجهي به حفظ محيط زيست باعث گرديده تا حجم انبوهي از زباله ها در هر سوئي مشاهده شود و امكانات كمي و كيفي پذيرايي از گردشگران در حد مناسبي وجود نداشته باشد زمان رفت و برگشت پياده روي در مسير تنگه واشي حدود 5/2 ساعت طول مي كشد و به آن سوي تنگه «سا» مي گويند. كه به معني علف است.


تورآگهي شما را به ديدن جاذبه هاي تاريخي، مذهبي، و طبيعي مسير شمال دعوت مي كند. با ما همراه باشيد.


سرچمن-جاذبه گردشگري شمال ايران

در 150 كيلومتري شرق تهران در جاده فيروزكوه در منطقه اي زيبا و سرسبز و با آب هاي خنك مكاني وجود دارد كه سر چمن نام دارد با جاده اصلي تهران شمال حدود 2 كيلومتر است كه به دليل آب خنك و گواراي آن مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. 

پل ورسك-جاذبه گردشگري شمال ايران

پل ورسك از شاهكارهاي معماري جهان به شمار مي رود اين پل يكي از مهمترين رويدادهاي فني و مهندسي راه آهن كشور بوده كه با همكاري مهندسان آلماني و اتريشي انجام شده است طراح پل ورسك يك معمار اتريشي به نام والتر اينگر بود. به فرمان رضاشاه مهندس سازنده پل به همراه همسر و فرزندانش در هنگام عبور نخستين قطار از روي اين پل در زير آن قرار گرفتند تا به ايم ترتيب اطمينان سازه ساخته شده ثابت شود. آرامگاه والتر اينگر در نزديكي پل ورسك قرار دارد. در آبادي ورسك در جاده فيروزكوه كيلومتر 95 قائم شهر به تهران به طول 2/73 متر ساخته شده است و داراي 66 متر دهانه قوسي و 110 متر ارتفاع از ته دره مي باشد و از فاصله اي دور با شكوه خاصي قابل مشاهده است. اين پل راه آهن سراسري تهران شمال را به هم وصل مي كند. پل ورسك در سال 1310 شمسي ساخته شد و در زمان جنگ جهاني دوم در سال 1320 كه نيروهاي متفقين وار د ايران شدند يكي از دلايل پيروزي خود را در اين جنگ وجود راه آهن سراسري ايران عنوان كردند و پل ورسك به پل پيروزي لقب گرفت. مسير دسترسي به آن با صعود از ارتفاعات شرق ورسك و در صورت كسب مجوز از مقامات ذيصلاح مقدور است. در ساختمان اين پل بيشتر از فلز كار شده است.

جاذبه هاي گردشگري شمال ايران

پل ورسك علاوه بر اهميت در صنعت حمل و نقل از جاذبه هاي سياحتي كشور است.

سه خط طلا-جاذبه گردشگري شمال ايران

به منظور كم كردن شيب و افزايش ضريب قدرت لكوموتيوها، راه آهن به وسيله احداث پل ها و تونل هاي متعددي به صورت مارپيچ دور كوه پيچانده اند و اين منظره به سه خط طلا معروف است. در ادامه مسير به طرف تهران جاده سوادكوه از تونل ورسك عبور كرده و تقريبا در فاصله 2 الي 3 كيلومتر بعد از تونل در جنوب شرقي جاده و در ارتفاعات مشرف بر مسير پل ها، تونل ها، راه اهن به شكل زيبا و با شكوه در ارتفاع مختلف به موازات هم ديده مي شود.


تورآگهي مجري ارائه دهنده آگهي هاي تورهاي داخلي و تورهاي خارجي از همه شهرهاي مي باشد. با ما همراه باشيد. 


قلعه كنگ لو-جاذبه گردشگري شمال ايران

اين قلعه در كيلومتر 20 شهر پل سفيد در جاده سوادكوه به طرف ورسك در محور ارتباطي تهران به قائم شهر قرار دارد. قلعه كنگ لو بر سر كوهي منفرد دو سنگي بر لب آب آريم تنگه خود نمايي مي كند و اختلاف ارتفاع آن با راه آهن دوآب 1185 متر است. در حال حاضر بقاياي آن شامل نماي بيروني آن و دو بازوي عظيم به شكل دو بازوي از هم گشاده مي باشد.

نوع معماري آن به گونه اي است كه مانع ورود مهاجمين و غريبه ها به داخل مي شود. در قسمت مياني و دو طرف بازو برج هايي ديده باني ساخته بودند. فضاي داخل قلعه دايره شكل و دو طبقه ساخته شده است. پلان و شكل اين اثر در ميان قلعه هاي ايران منحصر به فرد است برج هاي كناري براي استحكام بيشتر تو پر ساخته شده است و هر دو آن ها به يك برج مدور بزرگ منتهي مي شوند تا به استواري بازوها بيفزايند.

جاذبه گردشگري شمال ايران

برج زبرگ ارك اصلي قلعه اي بوده كه در پايين، ورودي كوچكي داشت. اين قلعه در هنگام هجوم دشمن داراي كاربردهاي سپر مانند بوده است. قدمت آن احتمالا به اوايل دوران اسلامي مي رسد ولي به دليل عدم وجود مكتوبات تاريخي تاريخ آن دقيقا مشخص نگرديده است. مسير دسترسي به اين بنا پس از طي مسافت 20 كيلومتر از شهر پل سفيد در جاده سوادكوه به طرف ورسك در محور ارتباطي تهران، قائم شهر در دوآب از جاده  اصلي به طرف شرق منشعب مي شود كه به جاده خطير كوه معروف است. پس از طي مسافت 7 كيلومتر جاده اسفالت، در يك تنگه به رودخانه آريم وصل مي شود كه در كنار معدن فلورين در دوراهي جاسم به طرف شمال به صورت خاكي به وسيله يك پل از جاده خطير كوه جدا شده و در مسير كوهستاني به طرف روستاي كنگ لو ادامه مي يابد.

كشف شواهد جديدي از قلعه كنگ لو نشان مي دهد كه احتمالا اين بناي ساساني قلعه نبوده و نيايشگاه بوده است. سامان سورتيجي عضو هيئت علمي پژوهشگاه باستان شناسي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران و سرپرست هسئت گمانه زني قلعه در اين باره مي گويد قسمت هايي از آئين مهر (ميترا) در اين قلعه يافت شده است. نيايشگاه هاي مهري معمولا در داخل غارها يا فضاهاي گودتري كه پشت به سطح اطراف هستند احداث مي شدند در اين فضاها روزنه اي به رف آفتاب باز مي شد. سازه كنگ لو زير بنايي حدود 50 متر مربع دارد كه در سه طبقه ساخته شده و اكنون سقف آن فرو ريخته است.

جاذبه گردشگري شمال ايران


مسير هيجان انگيز شمال ايران با جاذبه هاي گردشگري فراوانش كه هر ساله ميزبان ميليون ها گردشگر داخلي و خارجي مي باشد، داراي جاذبه هاي گردشگري زيادي مي باشد كه بسيار از آنها كماكان بكر و دست نخورده مانده اند. ما به شما در مجله گردشگري تورآگهي كمك مي كنيم كه با شناخت اين نقاط زيبا سفري دل انگيز تر براي خود و آنانكه دوستشان داريد، رقم بزنيد.

اگر قصد سفر به شمال ايران رو داريد مي توانيد به پيشنهاد هاي تورهاي شمال در بخش تورهاي داخلي  سامانه تورآگهي سري بزنيد.  


برچسب: جاذبه گردشگري شمال ايران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۵۴:۵۴ توسط:وحيد عاملي موضوع:

جاذبه هاي گردشگري شمال ايران-جاده فيروزكوه-فصل دوم

جاده فيروزكوه (تهران – قائم شهر) ازجاذبه هاي شمال ايران- فصل دوم

 

اين مقاله ادامه مطلب قبل مي باشد كه در خصوصي جاذبه گردشگري شمال ايران بيان شد.

ادامه-

براي رسيدن به تنگه واشي در جاده تهران به فيروزكوه، حدود 5 كيلومتر نرسيده به فيروزكوه جاده اي به طرف تنگه واشي كشيده شده است. كه دو شعبه مي شود و مسير سمت راست كه سرازير است به طرف تنگه واشي مي رود و حدود 13 كيلومتر است. اين جاده از جليزجند مي گذرد كوچه باريك و با شيب زياد و ناهموار اين روستا باعث كندي عبور و مرور وسائط نقليه مي شود كه در روزهاي پايان هفته با ترافيك سنگيني روبرو مي شود و جوانان روستاي جليزجند از ماشين هاي عبوري عوارض عبور مي گيرند به اين اميد كه تسهيلاتي را براي عبور گردشگران ايجاد گردد. پس از عبور از روستاي جليزجند به منطقه سرسبز ساواشي مي رسيم كه ماشين ها پارك كرده اند و به علت كمبود پاركينگ از زمين هاي اطراف به عنوان جاي پارك ماشين ها استفاده مي شود.

جاذبه گردشگري شمال ايران

در مسير تنگه واشي رودخانه اي جريان دارد كه مقدار و سرعت آب آن در فصول مختلف سال متغير است. براي عبور از تنگه بايد كفش مناسب به همراه داشت. ميزان فروش دمپائي دست فروشان تنگه واشي بالاست ولي بيشتر اوقات كه سرعت آب زياد است امكان نگهداري و استاده از دمپائي مقدور نمي باشد. مسير نا هموار و پر آب تنگه واشي براي گردشگران مشكلاتي را ايجاد مي كند. به طوري كه همه توجه افراد صرف راه رفتن مي شود. افرادي كه نمي توانند به علت سردي آب و عمق برخي نقاط آن پياده از تنگه عبور كنند از اسب و الاغ كرايه اي استفاده مي كنند. ناهمواري سطح تنگه واشي به حدي است كه چهارپايان به سختي از آن عبور مي كنند كتيبه نقش برجسته فتحعلي شاه در اواسط مسير تنگه بر سنگ كوه حجاري شده است به طوري كه از گزند باد و باران مصون است ولي از آسيب انسان ها در امان نمانده است و دست نوشته هاي يادگاري روي آن ديده مي شود. با توجه به اين كه تنگه واشي به يك قطب توريستي تبديل شده است برداشتن ناهمواري هاي ناهنجار كف تنگه واشي به منظور عبور انسان و دام امري ضروري به نظر مي رسد. عبور از تنگه 15 تا 20 دقيقه طول مي كشد پس از گذشتن از تنگه به فضاي باز و سر سبزي مي رسيم كه رودخانه تنگه واشي از آن مي گذرد. گردشگران در حاشيه رودخانه حدود نيم ساعت پيش مي روند تا به منطقه كوهستاني ديگري مي رسند. دوباره براي عبور ار منطقه كوهستاني لازم است به مدت 15 دقيقه پياده روي در آب رودخانه را ادامه دهند تا به آبشار زيباي رودخانه برسند.

جاذبه گردشگري شمال ايران

تنگه واشي مانند بسياري از نقاط توريستي سرزمين ايران امكانات خوبي را براي تفريح مردم فراهم مي كند. ولي بي توجهي به حفظ محيط زيست باعث گرديده تا حجم انبوهي از زباله ها در هر سوئي مشاهده شود و امكانات كمي و كيفي پذيرايي از گردشگران در حد مناسبي وجود نداشته باشد زمان رفت و برگشت پياده روي در مسير تنگه واشي حدود 5/2 ساعت طول مي كشد و به آن سوي تنگه «سا» مي گويند. كه به معني علف است.


تورآگهي شما را به ديدن جاذبه هاي تاريخي، مذهبي، و طبيعي مسير شمال دعوت مي كند. با ما همراه باشيد.


سرچمن-جاذبه گردشگري شمال ايران

در 150 كيلومتري شرق تهران در جاده فيروزكوه در منطقه اي زيبا و سرسبز و با آب هاي خنك مكاني وجود دارد كه سر چمن نام دارد با جاده اصلي تهران شمال حدود 2 كيلومتر است كه به دليل آب خنك و گواراي آن مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. 

پل ورسك-جاذبه گردشگري شمال ايران

پل ورسك از شاهكارهاي معماري جهان به شمار مي رود اين پل يكي از مهمترين رويدادهاي فني و مهندسي راه آهن كشور بوده كه با همكاري مهندسان آلماني و اتريشي انجام شده است طراح پل ورسك يك معمار اتريشي به نام والتر اينگر بود. به فرمان رضاشاه مهندس سازنده پل به همراه همسر و فرزندانش در هنگام عبور نخستين قطار از روي اين پل در زير آن قرار گرفتند تا به ايم ترتيب اطمينان سازه ساخته شده ثابت شود. آرامگاه والتر اينگر در نزديكي پل ورسك قرار دارد. در آبادي ورسك در جاده فيروزكوه كيلومتر 95 قائم شهر به تهران به طول 2/73 متر ساخته شده است و داراي 66 متر دهانه قوسي و 110 متر ارتفاع از ته دره مي باشد و از فاصله اي دور با شكوه خاصي قابل مشاهده است. اين پل راه آهن سراسري تهران شمال را به هم وصل مي كند. پل ورسك در سال 1310 شمسي ساخته شد و در زمان جنگ جهاني دوم در سال 1320 كه نيروهاي متفقين وار د ايران شدند يكي از دلايل پيروزي خود را در اين جنگ وجود راه آهن سراسري ايران عنوان كردند و پل ورسك به پل پيروزي لقب گرفت. مسير دسترسي به آن با صعود از ارتفاعات شرق ورسك و در صورت كسب مجوز از مقامات ذيصلاح مقدور است. در ساختمان اين پل بيشتر از فلز كار شده است.

جاذبه هاي گردشگري شمال ايران

پل ورسك علاوه بر اهميت در صنعت حمل و نقل از جاذبه هاي سياحتي كشور است.

سه خط طلا-جاذبه گردشگري شمال ايران

به منظور كم كردن شيب و افزايش ضريب قدرت لكوموتيوها، راه آهن به وسيله احداث پل ها و تونل هاي متعددي به صورت مارپيچ دور كوه پيچانده اند و اين منظره به سه خط طلا معروف است. در ادامه مسير به طرف تهران جاده سوادكوه از تونل ورسك عبور كرده و تقريبا در فاصله 2 الي 3 كيلومتر بعد از تونل در جنوب شرقي جاده و در ارتفاعات مشرف بر مسير پل ها، تونل ها، راه اهن به شكل زيبا و با شكوه در ارتفاع مختلف به موازات هم ديده مي شود.


تورآگهي مجري ارائه دهنده آگهي هاي تورهاي داخلي و تورهاي خارجي از همه شهرهاي مي باشد. با ما همراه باشيد. 


قلعه كنگ لو-جاذبه گردشگري شمال ايران

اين قلعه در كيلومتر 20 شهر پل سفيد در جاده سوادكوه به طرف ورسك در محور ارتباطي تهران به قائم شهر قرار دارد. قلعه كنگ لو بر سر كوهي منفرد دو سنگي بر لب آب آريم تنگه خود نمايي مي كند و اختلاف ارتفاع آن با راه آهن دوآب 1185 متر است. در حال حاضر بقاياي آن شامل نماي بيروني آن و دو بازوي عظيم به شكل دو بازوي از هم گشاده مي باشد.

نوع معماري آن به گونه اي است كه مانع ورود مهاجمين و غريبه ها به داخل مي شود. در قسمت مياني و دو طرف بازو برج هايي ديده باني ساخته بودند. فضاي داخل قلعه دايره شكل و دو طبقه ساخته شده است. پلان و شكل اين اثر در ميان قلعه هاي ايران منحصر به فرد است برج هاي كناري براي استحكام بيشتر تو پر ساخته شده است و هر دو آن ها به يك برج مدور بزرگ منتهي مي شوند تا به استواري بازوها بيفزايند.

جاذبه گردشگري شمال ايران

برج زبرگ ارك اصلي قلعه اي بوده كه در پايين، ورودي كوچكي داشت. اين قلعه در هنگام هجوم دشمن داراي كاربردهاي سپر مانند بوده است. قدمت آن احتمالا به اوايل دوران اسلامي مي رسد ولي به دليل عدم وجود مكتوبات تاريخي تاريخ آن دقيقا مشخص نگرديده است. مسير دسترسي به اين بنا پس از طي مسافت 20 كيلومتر از شهر پل سفيد در جاده سوادكوه به طرف ورسك در محور ارتباطي تهران، قائم شهر در دوآب از جاده  اصلي به طرف شرق منشعب مي شود كه به جاده خطير كوه معروف است. پس از طي مسافت 7 كيلومتر جاده اسفالت، در يك تنگه به رودخانه آريم وصل مي شود كه در كنار معدن فلورين در دوراهي جاسم به طرف شمال به صورت خاكي به وسيله يك پل از جاده خطير كوه جدا شده و در مسير كوهستاني به طرف روستاي كنگ لو ادامه مي يابد.

كشف شواهد جديدي از قلعه كنگ لو نشان مي دهد كه احتمالا اين بناي ساساني قلعه نبوده و نيايشگاه بوده است. سامان سورتيجي عضو هيئت علمي پژوهشگاه باستان شناسي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران و سرپرست هسئت گمانه زني قلعه در اين باره مي گويد قسمت هايي از آئين مهر (ميترا) در اين قلعه يافت شده است. نيايشگاه هاي مهري معمولا در داخل غارها يا فضاهاي گودتري كه پشت به سطح اطراف هستند احداث مي شدند در اين فضاها روزنه اي به رف آفتاب باز مي شد. سازه كنگ لو زير بنايي حدود 50 متر مربع دارد كه در سه طبقه ساخته شده و اكنون سقف آن فرو ريخته است.

جاذبه گردشگري شمال ايران


مسير هيجان انگيز شمال ايران با جاذبه هاي گردشگري فراوانش كه هر ساله ميزبان ميليون ها گردشگر داخلي و خارجي مي باشد، داراي جاذبه هاي گردشگري زيادي مي باشد كه بسيار از آنها كماكان بكر و دست نخورده مانده اند. ما به شما در مجله گردشگري تورآگهي كمك مي كنيم كه با شناخت اين نقاط زيبا سفري دل انگيز تر براي خود و آنانكه دوستشان داريد، رقم بزنيد.

اگر قصد سفر به شمال ايران رو داريد مي توانيد به پيشنهاد هاي تورهاي شمال در بخش تورهاي داخلي  سامانه تورآگهي سري بزنيد.  


برچسب: جاذبه گردشگري شمال ايران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۵۴:۴۸ توسط:وحيد عاملي موضوع:

تورآگهي : سفر را آغاز كن، زمين در دست توست

تورآگهي ارائه دهنده بهترين تورهاي روز
ايران كشوري بسيار زيبا با جاذبه هاي گردشگري فراواني مي باشد. تعداد زياد توريست ها در ايران، چه داخلي و چه خارجي تمامي فعالان در زمينه گردشگري را به ارائه كار منسجم تر و مورد قبول از ديد مشتريان، واداشته است .
بنلبراين فعاليت در زمينه گردشگري يكي از فعاليت هاي بسيار مهم در ايران مي باشد. منابع مختلفي براي ارائه فعاليت هاي حوزه گردشگري وجود دارد. علاوه بر فعاليت در محيط سنتي براي ارائه خدمات گردشگري و فروش تور، كم كم اين فعاليت ها به فضاي مجازي راه پيدا كرد و هم اكنون شامل فعاليت هاي گسترده اي در قالب وب، براي دريافت اين خدمات شاهد هستيم.
به همين منظور سايت تورآگهي با هدف ايجاد بانك اطلاعاتي كامل در زمينه عرضه  تور هاي مختلف زير نظر آژانس هاي مسافرتي و ارائه قسمت قابل توجه و كاملا اختصاصي به نام مجله گردشگري تورآگهي، كه بسيار متنوع و جديد است، اقدام به فعاليت در حوزه گردشگري نموده است.
همانطور كه در بالا اشاره شد فروش تور يكي از موارد حائز اهميت در زمينه گردشگري و مورد توجه  فعالان اين حوزه  مي باشد.
تورهاي داخلي-تورآگهيبا توجه به جاذبه هاي گردشگري بالاي كشور عزيزمان، تورهاي داخلي مختلفي ارائه شده است. مهم ترين و جذاب ترين تور كه در ايران از استقبال زيادي برخوردار است، تور كيش مي باشد. بدليل شرايط بسيار عالي اين جزيره همواره علاقه مندان زيادي به جزيره كيش سفر مي كنند.
با توجه به وجود متقاضيان تور كيش از نقاط مختلف ايران شاهد ارائه تور كيش از شهرهاي گوناگون هستيم كه در اين بين مي توان به تور كيش از مشهد، تور كيش از تهران و .... اشاره نمود.
علاوه بر تورهاي داخلي، تورهاي خارجي نيز مورد توجه مردم عزيز ايران مي باشد. چرا كه بازديد از كشورهاي مختلف به هم افزايي فرهنگي انسان ها بسيار كمك مي كند.
تورها با مقصد هاي مختلف ارائه و با توجه به جاذبه آن كشور به مورد استقبال قرار مي گيرد. از مواردي كه مي توان به آن اشاره داشت: تور اروپا ، تور دبي، تور مالزي و ....
تورهاي خارجي-تورآگهيتورهاي خارجي نيز مانند تورهاي داخلي از اقصي نقاط ايران ارائه و در خدمت مردم عزيز قرار ميگيرد مانند تور دبي از مشهد، تور دبي از تهران يا تور مالزي از مشهد كه به راحتي قابل مقايسه براي انتخاب مشتريان و مسافران گرامي مي باشد.
سايت تورآگهي تمام تلاش خود را در حوزه گردشگري و ارائه تورهاي در قالب بسيار زيبا و كاربرپسند به كاربسته و اميدواريم بتوانيم كاري مورد قبول كاربران عزيز و در خور شان ايشان ارائه نماييم.


برچسب: مجله گردشگري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۴۹:۴۷ توسط:وحيد عاملي موضوع: